Varför en blogg ö h t ?

Varför en blogg ö h t? Det har blivit en form av inre resande i tid och rum. Att utforska, fantisera och förbereda blir ett sätt att förlänga det goda med att resa. Vårt resande har nu också resulterat i fasta punkter varifrån vårt utforskande kommer att få nya dimensioner. Att blogga ger mig också utrymme att formulera och skriva vilket alltid roat mig. Feedback är tacksamt och det blir roligare om du som läser min blogg hör av dig med kommentarer.

söndag 6 april 2014

Måste berätta om Nobelvinet från Gérard Bertrand ......

Nyligen besökte jag Chateau l'Hospitalet på bergssidorna i La Clape, söder om Narbonne.

Vinrankorna växer i skrevor och dalgångar utefter berget

I ett tidigare inlägg skrev jag om att man valde vin från detta vinhus till Nobelmiddagen år 2013 och att det finns att köpa på Systembolaget. 


Oändliga vinfält, fortfarande i slutet av mars bara vinstockarna

När vi nu senast besökte butiken så tycket jag att det var intressant att konversera om detta med Nobelvinet från Gérard Bertrand med den unge man som betjänade butiken i Le Chateau l'Hospitalet. 
  • "Ja svarade han "men det var inte dom här vinerna som vi för här i butiken - det var den enklare sorten som du hittar i snabbsköpsbutikerna, typ Carrefour"
Det tyckte jag var lite spännande att höra. Vi bär med oss detta som ett kul minne från detta besök.




Självklart köpte vi därför några lådor av denna "bättre kvalitet" som finns att köpa i "Caveau:n".  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, det är roligare om du som läser vill lämna en kommentar: